Be treated like a princess

Efter att jag flyttat hem igen efter 1 år hos Kim kändes det jävligt ovant. Mina kusiner bor här för tillfället därför är det fullt hus hemma och det blev för mycket och för svårt för mig eftersom jag inte kan prata vietnamesiska. Men det är faktiskt jävligt skönt att bo här, eller det beror på hur man ser det.

I Vietnam är det viktigt att kvinnorna lagar mat, städar och sånt. Därför är mitt rum skinande rent varje dag haha. Jag brukar vakna upp på mornarna och slänga kläder i min obäddade säng, men när jag kommer hem från skolan är alla kläder vikta och min säng bäddad. Jag blir bokstavligen serverad mat när jag vill. Detta är ju iförsig kungligt men frågan är om mina kusiner tror att jag inte kan ta hand om mig själv? T.ex. så var jag hungrig nu när jag kom hem så jag bredde två mackor, men då kommer en av mina kusiner och frågar om hon ska laga ägg till mig. Så jag godkänner det eftersom hon bokstavligen tog över hela köket. Nu sitter jag här med en stor tallrik med 2 brödskivor, gurka och 2 stekta ägg. Vet inte om man ska ta det här positivt asså..

Tumblr_lz57802jhg1qawqhuo1_1280_large

Haha typ jag?
Tumblr_lz3wf50bkc1qarn5to1_500_large

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0